سابمیت مقاله و اکسپت مقاله

سابمیت مقاله و اکسپت مقاله

مقالات علمی از مهم‌ترین دریچه‌هایی هستند که از ذهن نویسندگان به سمت دنیای علم باز می‌شوند. متخصصان، دانشجویان، اساتید و پژوهشگران مختلف به‌کمک مقاله‌نویسی ایده‌های خود را در اختیار دنیای علم و حرفه خود قرار می‌دهند. این به اشتراک‌گذاری علمی باعث می‌شود تا روند پیشرفت علم در هر زمینه‌ای سرعت بگیرد.

علاوه بر این، به‌اشتراک‌گذاری دستاوردهای علمی خود با دیگران موجب می‌شود تا در دنیای حرفه‌ای خود شهرت به دست بیاورید، اعتبارتان بالا رود و اگر دستاوردی قابل تولید و عرضه در قالب یک محصول دارید، شرکت‌های تجاری برای همکاری به سراغ‌تان بیایند.

دانشجویان و اساتید هم که برای دریافت نمره مناسب، پذیرش در مقاطع دکتری (برای دانشجویان) و ارتقای درجه (برای اساتید) نیاز به نگارش و چاپ مقالات معتبر دارند. پس هر طور که فکر کنید، نیاز به نگارش مقاله از بین نمی‌رود. بنابراین باید درباره روند نگارش، سابمیت یا همان ارسال به مجلات معتبر و پذیرش یا اکسپت آن چیزهای زیادی بدانید. در این مقاله از همه اینها صحبت خواهد شد.

ساختار مقالات علمی چگونه است؟

نوشتن اصول و قوانینی دارد. از قواعد دستوری تا ساختار مشخص و جذابیت‌های نوشتاری از جمله مواردی است که هر نویسنده‌ای باید با آنها آشنا باشد. فرقی نمی‌کند که می‌خواهید یک متن ژورنالیستی بنویسید یا به دنبال این هستید که مقاله‌ای علمی را نگارش کنید. در هر حال، باید بتوانید براساس متنی که قرار است نوشته شود، اصول مرتبط با آن نوع متن را رعایت کنید.

مقاله‌نویسی علمی هم دارای قواعدی است که قبل از شروع نوشتن، لازم است با آنها آشنا باشید. برای مثال به ساختار مقالات علمی که در ادامه می‌آید، دقت کنید:

  • عنوان(title)؛ موضوع تحقیق و مقاله در این بخش به طرزی شفاف بیان می‌گردد.
  • نویسنده یا نویسنده‌ها(author)؛ نویسنده و همکاران او در نگارش مقاله معرفی می‌شوند. ضمن اینکه افیلیشن، مدرک تحصیلی و مرکز آموزشی فعالیت نویسندگان هم ذکر می‌شود.
  • چکیده(abstract)؛ خلاصه‌ای کامل از محتوای مقاله برای آگاه‌سازی مخاطب ارائه می‌شود.
  • کلید واژه‌ها(keywords)؛ کلمات مهم و مرتبط با مقاله قید می‌شوند تا یافتن اثر از سوی محققان دیگر ساده شود.
  • مقدمه(introduction)؛ در اینجا موضوع پژوهش و روش و ادبیات به‌کاررفته در مقاله عنوان می‌گردد.
  • بیان مساله(statement problem)؛ بیان چرایی مطرح‌کردن و پژوهش روی عنوان مقاله مطرح می‌شود.
  • تبیین اهداف(objectives and aims)؛ هدف از نگارش مقاله و تحقیق در این بخش بیان می‌شود.
  • پرسش‌های پژوهش(question research)؛ سوالات و فرضیات مقاله هم در این قسمت قرار می‌گیرند.
  • پیشینه پژوهش(literature review)؛ در پیشینه از کارهای قبلی حول موضوع مطروحه صحبت می‌شود.
  • روش‌شناسی(methodology)؛ روش پژوهش و دلایل انتخاب روش در این بخش ذکر می‌گردد.
  • ابزار پژوهش (tools research)؛ در این بخش گفته می‌شود که از چه ابزارهایی برای جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل داده‌ها بهره‌برداری شده است.
  • یافته‌ها(results/findings)؛ نتایج تحقیق در این بخش به شکل توصیف یا تحلیل به نمایش گذاشته می‌شود.
  • بحث و نتیجه‌گیری(conclusion/discussion)؛ نتایج پژوهش تحلیل می‌شود و با نتایج تحقیقات دیگر مقایسه می‌گردد.
  • پیشنهادها (research further)؛ در این بخش نویسندگان در راستای پیشرفت موضوع پژوهش، پیشنهاداتی برای تداوم کارکردن روی موضوع به دیگران می‌دهند.
  • تقدیر و تشکر(acknowledgements)؛ از کسانی که در روند انجام تحقیق نقش داشته‌اند، تشکر می‌گردد.
  • منابع(references)؛ رفرنس‌ها یا همان منابع استفاده‌شده در جریان تحقیق در این بخش عنوان می‌شوند.
  • پیوست‌ها (appendixes)؛ پیوست‌ها حاوی توضیحات تکمیلی برای درک بهتر مخاطبان هستند.

البته مقالات دارای انواعی هستند که مشخص می‌کنند آیا این بخش‌ها دقیقا در آنها قرار خواهند گرفت یا خیر. در واقع، بخش‌هایی که معرفی شدند ساختاری کلی را نشان می‌دهند و لزوما برای انواع مقالات به کار نمی‌روند. اما به عنوان کسی که می‌خواهد پا به دنیای مقاله‌نویسی علمی بگذارد، نیاز به آگاهی درباره روند و ساختار کلی مقالات وجود دارد. بنا به مجله و نوع مقاله‌ای که می‌نویسید، این ساختار می‌تواند دستخوش تغییراتی شود. پس همه اینها را در نظر بگیرید.

مطالب پیشنهادی :
اکسپت و پذیرش مقاله

انواع مجلات کدامند؟

مجلات مختلفی وجود دارند که می‌توانید مقالات علمی نگارش‌شده خود را برای‌شان ارسال کنید. دسته‌بندی‌های مختلفی برای این مجلات در نظر گرفته می‌شود. برای مثال از یک حیث می‌توان مجلات علمی را به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم‌بندی کرد.

مجلات داخلی خود می‌توانند به دسته‌بندی‌های دیگری تقسیم‌بندی شوند. برای مثال: مجلات علمی ‌پژوهشی، علمی ‌ترویجی، علمی ‌تخصصی.

مجلات بین‌المللی هم دسته‌بندی‌هایی دارند. مثلا مجلات آی اس آی (isi)، مجلات اسکوپوس و مجلات پاب‌مد از دسته مجلات خارجی معتبری هستند که با چاپ مقاله‌تان در آنها می‌توانید ارزش و اعتبار زیادی برای خودتان به همراه بیاورید.

این مجلات پایگاه‌های علمی قوی و استانداردی هستند که با دقت‌نظر زیاد و در نظر گرفتن شاخص‌ها و معیارهایی مناسب دست به انتخاب مجلاتی ارزشمند و معتبر می‌زنند و مقالات آنها را در خود نمایه می‌کنند. اگر بتوانید مقالات خود را در این مجلات به چاپ برسانید، ارزش مقاله‌تان بسیار بالا می‌رود و امکان دیده‌شدن آن در ابعاد جهانی هم به وجود می‌آید.

مثلا در نظر بگیرید که می‌خواهید برای پذیرش در دانشگاهی خارجی اقدام کنید، وجود مقاله‌ای که در یکی از پایگاه‌های معتبر علمی قرار دارد، کارتان را بسیار ساده می‌کند و رزومه‌تان را پربار می‌سازد. حال که به ارزش چاپ مقالات در مجلات خارجی واقف شده‌اید، اجازه بدهید که برای‌تان از شیوه سابمیت و آماده‌سازی آن برای مجلات بگوییم.

سابمیت مقاله چیست؟

سابمیت مقاله یعنی چه؟ سابمیت (submit) یعنی ارسال مقاله به مجله‌ی خارجی. این ارسال دارای قواعدی است که باید با آنها آشنا باشید. بعد از اینکه مقاله‌تان را می‌نویسید و تصمیم می‌گیرید که آن را به مجله‌ای خارجی ارسال نمایید باید وارد فرایند آماده‌سازی آن شوید.

فرایند آماده‌سازی به چه معناست؟ به این معناست که باید مقاله‌تان را در درجه نخست به زبان انگلیسی ترجمه کنید. منظور از ترجمه هم ترجمه‌ای روان و دقیق است که به واسطه آن امکان درک مطلب برای همه مخاطبان خارجی به وجود می‌آید. پس باید کار ترجمه را به‌درستی و دقت انجام بدهید. اگر زبان انگلیسی‌تان خوب است که هیچ. خودتان می‌توانید اقدام به نگارش مقاله به زبان انگلیسی کنید و حرفی باقی نمی‌ماند. اما اگر در این زمینه دچار ضعف هستید، نیاز به کمک‌گرفتن از افراد حرفه‌ای دارید. یعنی باید به سراغ مترجمانی بروید که هم با مقاله‌نویسی آشنا هستند و هم می‌توانند به روان‌ترین و شیواترین شکل ممکن، کارتان را ترجمه کنند.

ترجمه خوب هم کافی نیست و باید برای آماده‌سازی مقاله‌تان برای سابمیت یا همان ارسال به مجلات مختلف، کار را ویرایش تخصصی کنید. برای ویرایش تخصصی هم نیاز دارید که به سراغ ویراستاران حرفه‌ای در این زمینه بروید.

موسساتی مانند پایان نامه من هستند که در دنیای مقاله‌نویسی تجربه زیادی دارند و می‌توانند به کمک کارشناسان باتجربه و خبره‌شان، کار ترجمه و ویرایش تخصصی را برای‌تان انجام بدهند. منظور از ویرایش تخصصی هم سپردن مقاله‌تان به دست کارشناسانی است که ضمن آشنایی با مقاله‌نویسی و زبان انگلیسی در رشته تحصیلی شما درس خوانده‌اند و به‌خوبی می‌توانند متن را از نظر علمی، محتوایی و ظاهری ویرایش کنند.

بخش مهم دیگری از کار در فرایند آماده‌سازی مقالات برای سابمیت به مجلات خارجی وجود دارد و آن چک‌کردن مقاله از نقطه‌نظر سرقت ادبی است.

سرقت ادبی به معنای استفاده از متن، ایده و به‌طور کلی کار دیگران به نام خود است. مقوله سرقت ادبی در دنیای مقاله‌نویسی بسیار شایع است و از همین روی، مجلات مختلف مدام سعی بر آن دارند تا این موضوع را در مقالات مختلفی که به دست‌شان می‌رسد، بررسی کنند.

سرقت ادبی بسیار پیچیده است و گاهی شما حتی قصد این را ندارید که سرقت کنید و از کسی دیگر ایده یا بخشی از مقاله‌اش را بدزدید اما ناآگاهی نسبت به قواعد و مصادیق باعث می‌شود که در تله بیافتید. پس بهتر است، این بخش از کار را به کاردان بسپارید. یکی از کارهای مهمی که باید انجام بدهید، این است که از نرم‌افزارهای سرقت ادبی بهره ببرید. مثلا نرم‌افزار iThenticate از جمله نرم‌افزارهای معروفی است که با مقایسه متن مقاله‌تان با مقالات پرتعداد و معتبری که در پایگاه داده آن وجود دارند و در ژورنال‌های معروف چاپ شده‌اند، به شما می‌گوید که کدام یک از بخش‌های کارتان مشمول برچسب سرقت ادبی می‌شود.

مطالب پیشنهادی :
اکسپت مقاله در همدان با بهترین قیمت

استفاده از این نرم‌افزار برای‌تان هزینه‌هایی به همراه دارد. اما اگر به موسساتی مانند پایان نامه من در این زمینه اعتماد کنید، این کار یعنی بررسی سرقت ادبی را با همین نرم‌افزار برای‌تان انجام می‌دهند و هزینه کمتری هم پرداخت خواهید کرد.

بعد از تشخیص بخش‌های مشمول سرقت ادبی مقاله‌تان هنوز هم کار دارید و نمی‌توانید مقاله را سابمیت کنید. حالا نوبت به پارافریز یا بازنویسی و رفع سرقت ادبی می‌رسد. شما باید بخش‌های مشکوک در مقاله‌تان را طوری بازنویسی کنید که دیگر شائبه وجود سرقت در آن نباشد. این کار را هم کارشناسان متخصص و حرفه‌ای پایان نامه من به‌سادگی برای‌تان انجام خواهند داد. پایان نامه من به کمک کارشناسان باتجربه و البته فناوری‌های روز مثلا نرم‌افزارهای آی‌تنتیکیت و گرامرلی و…، مقاله‌تان را به بهترین شکل ممکن آماده ارسال می‌کنند.

یکی دیگر از خدمات درجه یکی که می‌توانید در مسیر سابمیت و آماده‌سازی مقالات‌تان از پایان نامه من دریافت کنید، خدمات ویرایش نیتیو است. ویرایش نیتیو یعنی نوعی ویراستاری متن که از سوی ویراستاران نیتیو و خارجی انجام می‌شود.

بعد از اینکه مقالات‌تان را به دست پایان نامه من می‌سپارید، این موسسه با ارتباطاتی که با شرکتی خارجی در کانادا دارد، کارتان را به ویراستاران بومی انگلیسی‌زبان واگذار می‌کند. آنها هم‌رشته‌تان هستند، به مقاله‌نویسی اشراف دارند و زبان‌شان هم که انگلیسی است. پس به بهترین شکل ممکن می‌توانند مقاله‌تان را آماده سابمیت به مجلات خارجی کنند.

بعد از پایان کار هم گواهی ویرایش نیتیو به شما داده می‌شود. این گواهی قابلیت ارائه به مجلات خارجی دارد. مجلات و داوران‌شان با دیدن چنین گواهی معتبری روی مقاله‌تان بیشتر حساب خواهند کرد و خیال‌شان دست‌کم درباره کیفیت نوشته به زبان انگلیسی راحت خواهد شد.

خب! تمام این مراحل را طی کرده‌اید و مجله موردنظری که برای انتشار مقاله‌تان مناسب است هم شناسایی کرده‌اید. حالا باید با توجه به قوانین آنها، ساختار و فرمت مقاله‌تان را متناسب با مجله موردنظر کنید. بعد از اینکه اصول و قواعد مجله را روی مقاله‌تان پیاده‌سازی کردید، نوبت به ارسال یا همان سابمیت می‌رسد.

سابمیت مقاله به این صورت است که یا در پلت‌فرمی که در وبسایت مجله در نظر گرفته شده، مقاله را بارگذاری می‌کنید یا به ایمیلی مشخص، آن را می‌فرستید. بعد از ارسال مقاله باید منتظر ایمیلی باشید که روند کار به جریان می‌افتد.

سابمیت مقاله کار زمان‌بر و دشواری نیست و با کمی مطالعه خودتان هم از عهده آن برخواهید آمد. مگر اینکه به زبان انگلیسی واقف نباشید و نتوانید با مجله موردنظرتان به‌درستی مراوده کنید و اطلاعات لازم برای ارسال کارتان را پیگیری نمایید.

اکسپت مقاله چیست؟

هر مجله‌ای دارای قواعد و قوانین خاص خود است. باید به وبسایت آن مراجعه کنید و ببینید که چه بازه‌ای را برای داوری مقالات در نظر می‌گیرد. این محدوده زمانی می‌تواند از یک هفته تا حتی یک سال به طول بیانجامد. مقالات می‌توانند در مدتی طولانی در فرایند داوری بررسی شوند. گاهی هم خیلی زود و سریع مورد داوری قرار می‌گیرند و نتیجه داوری به شما ابلاغ می‌شود.

عوامل مختلفی در این زمینه نقش دارند. برای مثال، اگر مقاله‌ای با موضوعی به‌شدت نوین و جذاب بنویسید و کیفیت آن هم بسیار بالا باشد، سردبیر با دیدن عنوان آن، مقاله را بررسی می‌کند و بعد از اینکه متوجه شد، سرقت ادبی در آن راه ندارد، کار را به داوران دیگر می‌سپارد تا روند بررسی مقاله شروع شود. روند بررسی مقاله هم در صورت نبود ایرادات ترجمه، ساختاری و مفهومی سریع پیش می‌رود. اگر مشکلی وجود نداشته باشد، امکان دارد حتی در عرض یک هفته هم مقاله‌تان اکسپت یا همان پذیرش شود. اما گاهی این روند طولانی‌تر از این‌ها پیش خواهد رفت.

مطالب پیشنهادی :
انجام رساله دکتری با پنچ راه کلیدی

گاهی هم مقاله‌تان مشمول اصلاحیه‌هایی می‌شود. یعنی داوران به شما پیام می‌دهند و اصطلاحا به مقاله‌تان ریوایز می‌خورد. ریوایز به دو شکل مِیجِر و ماینِر است. اولی به معنای نیاز به اصلاحات زیاد و بنیادی است و دومی به معنای اصلاحات جزئی و نه چندان مهم.

اگر به مفاهیم و محتوای مقاله‌تان اصلاح وارد شود باید نهایت تلاش‌تان را به کار بگیرید تا داوران را قانع کنید. درباره ایرادات ویرایشی و نگارشی هم باید دقت‌نظر کافی به خرج بدهید تا هرگونه ایرادی از آن رفع شود و داوران مقاله‌تان را بپذیرند.

یادتان باشد که باید به تمام ایرادات کلی و جزئی داوران به‌دقت و با فروتنی پاسخ بدهید. مهم نیست که آنها ایرادی واقعی و اساسی می‌گیرند یا نه؛ این شما هستید که باید برای چاپ مقاله و اکسپت‌شدن آن، نهایت تلاش‌تان را در جهت متقاعد‌کردن آنها به کار بگیرید.

برای چاپ مقاله‌تان در برخی ژورنال‌ها باید هزینه‌ای بپردازید. اگر مقاله‌تان را در مجله‌ای داخلی به چاپ برسانید و آن مجله پولی باشد باید از حدود ۴۰۰ هزار تومان تا نهایتا ۲ میلیون‌ تومان هزینه کنید. اما هزینه‌ای که باید به مجلات خارجی مثلا مجلات isi برای چاپ مقاله‌تان بپردازید، بسیار بیشتر از اینهاست.

هزینه چاپ مقاله در مجلات خارجی بالای ۶ میلیون تومان خواهد بود. ضمن اینکه این هزینه به ارزهای خارجی دریافت می‌شود و برای پرداخت آن باید به شرکت‌های واسطه یا آشنایانی متوسل شوید که حسابی خارجی دارند و امکان تراکنش‌های بین‌المللی برای‌شان مقدور است.

ریجکت مقاله چیست؟

گاهی‌اوقات هم تمام تلاش‌های‌تان برای اصلاح مقالات بی‌اثر باقی می‌ماند و نمی‌توانید رضایت داوران مجلات را جلب کنید. در نتیجه مقاله‌تان رد می‌شود. در اصطلاح به این حالت ریجکت‌شدن (reject)  می‌گویند.

دلایل مختلفی برای ریجکت‌شدن وجود دارد. گاهی اسکوپ مجله با مقاله‌تان یکسان نیست. یعنی چه؟‌ یعنی مجله به انتخاب عناوینی می‌پردازد که با عنوان مقاله شما هم‌خوانی ندارد. پس تناسب‌نداشتن موضوع مقاله‌تان با حیطه کاری مجله موردنظرتان می‌تواند به‌سرعت باعث ردشدن مقاله‌تان شود. گاهی هم داوران و سردبیران نمی‌توانند با پاسخ‌های شما به اشکالات گرفته شده قانع شوند و مقاله‌تان را رد یا همان ریجکت می‌کنند.

در آخر

موسسه پایان نامه من از آن موسسه‌های خوش‌نامی است که می‌تواند در تمام فرایندهای آماده‌سازی مقالات در کنارتان باشد.

در فرایند ترجمه، ویرایش، ویرایش تخصصی، پارافریز، بررسی سرقت ادبی، ویرایش نیتیو و …، این مجموعه و تیم قدرتمندش در کنارتان می‌ایستند و ورودتان به دنیای مقاله‌نویسی را شیرین و آسان می‌کنند.

تنوع خدمات پایان نامه من و مشتریان وفادارش نشانه‌ای از کیفیت کاری هستند که از سوی آن ارائه می‌شود. پس برای مقاله‌نویسی نگران نباشید. شما با تماس با پایان نامه من صاحب دوست خوبی می‌شوید که مسئولانه در هر لحظه از فرایند آماده‌سازی مقالات در کنارتان می‌ایستد.

تز آنلاین سامانه تخصصی نگارش پایان نامه | نگارش پایان نامه ارشد | نگارش پایان نامه دکترا

تلفن های تماس : 09184885900 و 09354536070

با تشکر پایان نامه من

یک نظر بگذارید